2024-04-25 16:44Pressmeddelande

Barnboksappen Lylli och kokboksprofilen Klara Ingemyr lanserar barnbok

Klara Ingemyr och dottern KerstinKlara Ingemyr och dottern Kerstin

Klara Ingemyr är hem och -konsumentkunskapsläraren bakom matkontot "Tusen små rätter" (@1000smaratter) på Instagram där hon dagligen publicerar recept och sprider matglädje. Där visar hon också upp sin vardag med dottern Kerstin och inte sällan när de lagar mat tillsammans. Nu släpper hon sin första barnbok i samarbete med barnboksappen Lylli.

- Det känns fantastiskt roligt att äntligen få dela med mig av Kerstins och mina äventyr i bokform och min populära kryasoppa. Jag är oerhört stolt över detta samarbete, säger Klara Ingemyr.

I "Kerstin går och handlar" får läsarna följa Klaras dotter Kerstin under en dag då hennes pappa är hemma med en rejäl förkylning. För att muntra upp honom bestämmer sig Kerstin och hennes mamma för att laga den läkande Kryasoppan. Men först måste Kerstin ta sig iväg till affären - helt på egen hand! Boken avslutas självklart med receptet på den magiska Kryasoppan, så att alla barn som är sugna kan prova att laga den själva hemma.

- Vi är glada över att samarbeta med Klara Ingemyr för att skapa en underbar berättelse som inte bara underhåller utan också inspirerar barn att utforska världen runt dem, säger Monica Fagraeus Lundström, vd på Lylli.

"Kerstin går och handlar" är en hjärtevärmande berättelse som inte bara inspirerar till matlagning utan också till gemenskap och familjetid. Med färgstarka illustrationer och enkel text är boken en perfekt läsupplevelse för små och stora matälskare.

Om Lylli

Lylli är ett svenskt techbolag som väcker barnens läslust i en digital värld. Med fängslande berättelser och innovativ teknik skapas en roligare läsupplevelse som främjar barns kognitiva utveckling och inspirerar till ett liv som läsare. Tillsammans med de bästa förlagen, författarna och kreatörerna ger Lylli obegränsad tillgång till tusentals engagerande titlar - från klassiker som Alfons Åberg och Pelle Svanslös till nya succéer som Babblarna och Greta Gris. Ladda ner Lylli-appen och väck läslusten på lylli.se.

Monica Fagraeus Lundström
CEO & Co-Founder